Leder til landsdækkende postcenter og skattearkiv

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Bliver du motiveret af både at arbejde med driftsstyring, digitale løsninger og personaleledelse? Kan du skabe følgeskab blandt dine medarbejdere og gennem samarbejde og relationer sikre udvikling og fremdrift?

I enheden Post og Arkiv er vi ansvarlige for den centrale postmodtagelse samt det landsdækkende skattearkiv. Vi servicerer Skatteforvaltningens medarbejdere og forretning og understøtter effektive, funktionelle og driftssikre processer i samarbejde med vores kunder og eksterne samarbejdspartnere.

Der er 2 hovedopgaver i enheden
I det centrale Postcenter digitaliserer vi den fysiske post og videreformidler den til Skatteforvaltningens institutioner. Den digitale udvikling gør, at vores arbejdsopgaver i stigende grad skal understøttes med nye digitale løsninger. Opgaven kræver et konstant fokus og bredt kendskab til Skatteforvaltningens mangeartede opgaver og organisatoriske ændringer, som kan få indflydelse på posthåndteringen.

I Skattearkivet servicerer vi alle sagsbehandlere samt Kammeradvokaten. Arbejdsopgaverne her består primært af ekspedition af rekvisitioner vedrørende selvangivelser og andet arkivmateriale til brug for sagsbehandling. Dertil kommer et stort arkivvedligeholdelsesarbejde. Også i denne opgave har vi stor fokus på yderligere digitalisering.

Du motiveres af at lede en driftsenhed, er fremdriftsorienteret og udviser stort overblik
Det er afgørende, at du brænder for ledelse og er en tydelig og tillidsvækkende leder, der evner at sætte en klar retning for dine medarbejdere. Det er ikke afgørende, at du har en lederuddannelse eller ledelseserfaring, men du skal have lyst til at påtage dig ledelsesopgaven, og vi lægger vægt på, at din ledelsesstil afspejler vores værdier: Udsyn, faglighed, ansvarlighed og samarbejde.  

Det er dit ansvar at skabe rammerne for et godt tværorganisatorisk samarbejde med vores kunder i Skatteforvaltningen, eksterne samarbejdspartnere samt internt i Administrations- og Servicestyrelsen.

Du kommer til at stå i spidsen for 21 dedikerede og fagligt dygtige medarbejdere, hvoraf 19 er lokaliseret i Sakskøbing, og 2 er lokaliseret på en anden lokation i landet. Du fungerer som daglig leder og faglig sparringspartner, og du skal prioritere ressourcer ud fra forretningens behov og understøtte den strategiske udvikling og målfastsættelse.

Du har et skarpt blik for løbende planlægning og styring af driftsopgaverne, såvel som for at sikre fokus på kvalitet og faglighed i enheden. Samtidig har du interesse for den videre udvikling af opgaverne med vægt på digitale løsninger.

Tonen er uformel, og vi hjælper hinanden i en hverdag, hvor videndeling indgår som en naturlig del af arbejdet. Vi tror på, at succes skabes igennem samarbejde, personlig udvikling og gensidig tillid.

Du kan se frem til

  • et spændende job i en veletableret enhed med gode udviklingsmuligheder
  • et job med fokus på drifts- og målstyring
  • et velfungerende medarbejderteam, der løser driftsenhedens opgaver på tværs af opgavetyper
  • et job i en travl hverdag, hvor samarbejde er i højsæde
Som arbejdsplads tilbyder vi et grundigt introduktionsforløb, gode ansættelsesforhold samt et godt arbejdsmiljø med fokus på medarbejdernes trivsel. Du refererer til underdirektøren for Økonomifunktioner og Service og bliver en del af en ledergruppe på 8 ledere, hvor vi sparrer omkring den samlede opgaveløsning i afdelingen og på tværs i styrelsen.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Send dit CV, ansøgning og dokumentation for uddannelse via linket ”søg stillingen” senest mandag d. 13. november. Vi forventer at holde samtaler i slutningen af uge 46 og starten af uge 47. Tiltrædelse vil være 1. januar 2024 eller snarest muligt. Vi forventer at anvende test i ansættelsesforløbet. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet referencer og en straffeattest.

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte underdirektør Anne Kjær, 72372035.

Stillingen er klassificereret i lønramme 36. Stillingen besættes på overenskomstvilkår. Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er Nykøbingvej 76, 4990 Sakskøbing.

Hvis du i forvejen er tjenestemand og ansat internt i Skatteministeriet, skal du stile din ansøgning til Dronningen.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Guldborgsund Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Sakskøbing, Nykøbingvej, 4990 Sakskøbing

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 13-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5931026

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet