Leder til udvikling af demensområdet i Guldborgsund Kommune

dato

Vil du medvirke til at stå i spidsen for at skabe det rige og sunde hverdagsliv for borgere og medarbejdere på demensområdet i Guldborgsund Kommune? 

Guldborgsund Kommune er en demensvenlig kommune, og det skal vi videreudvikle både i forhold til kerneopgaven og i forhold til Sundhedsstyrelsens anbefalinger.

Vi søger en leder, der brænder for området og kerneopgaven. En leder, der er i stand til at stå i spidsen for en solid udvikling samt sikre ledelsen og driften af Vores Fristed og Demenskoordinatorerne. En leder, der kan udvikle, motivere, engagere samt har strategisk tæft. 

Demensområdet er forankret i Center for Sundhed & Omsorg, under hjemmeplejeområdet. Vores Fristed er et aktivitets- og samværstilbud til borgere med demenssygdomme. Der er 7 medarbejdere ansat i Vores Fristed. Guldborgsund kommune har 6 demenskoordinatorer, som støtter og vejleder borgere og deres pårørende i forhold til et liv med demens. Derudover har demenskoordinatorerne en væsentlig opgave i at vejlede og rådgive både ledere og medarbejdere, der yder omsorg for borgere med demens.  

Lederen af demensområdet har i samarbejde med medarbejderne og andre relevante aktører ansvaret for at lede og strategisk udvikle opgaven i retning af Sundhedsstyrelsens anbefalinger, og i forhold til at styrke borgernes muligheder for at mestre egen tilværelse og i samarbejde med borgeren sikre, at alle kan indgå i relevante fællesskaber.

 
Vi tilbyder

Vi tilbyder en stilling med høj kompleksitet. Du indgår i en ledelsesgruppe bestående af andre gruppeledere i hjemme- og sygeplejen. Det er en stilling med mulighed for at sætte dine alsidige kompetencer i spil i samarbejde med medarbejdere, borgere, pårørende, ledelseskollegaer, overordnet leder og mange andre aktører.

Der er tale om et job, hvor kvalitetskrav, kreativitet, meningsfuldhed og partnerskaber er vigtige pointer for at skabe merværdi i forhold til borgerne i kommunen. En stilling, hvor du er en betydningsfuld oversætter af de sundhedsfaglige, politiske, strategiske og organisatoriske mål og beslutninger.
En stilling, hvor du er en del af en helhed og hvor samarbejde, dialog og inddragelse af borgerne og medarbejderne afspejler sig i både dine og andres beslutninger.
Vi tilbyder en stilling, hvor planlægning og prioritering inden for den budgetmæssige og økonomiske ramme er en del af den daglige drift, som giver næring til dilemmaer og situationsbestemte beslutninger.

 
Stillingens nøgleopgaver er at sikre:
  • At vi strategisk og udviklingsmæssigt sporer os ind på en god fremtidig ældrepleje, jf. Ældre- og Sundhedsreformen.
  • Høj faglig kvalitet og sikkerhed i kerneopgaven.
  • En udviklende og tæt dialog med borgerne, pårørende og samarbejdspartnere.
  • Prioriteringer der understøtter, at mål og strategier opfyldes. 
  • Effektiv og god ressource udnyttelse med overholdelse af budgetrammen.
  • Et godt og udviklende arbejdsmiljø med høj trivsel blandt medarbejderne.
  • Relevant kompetenceudvikling af medarbejderne, herunder motivere til både selvstændig opgavevaretagelse og tværgående samarbejde.

Du kan læse mere om stillings- og funktionsbeskrivelse for Leder af demensområdet her

 
Om dig:
  • Du brænder for ledelse og demensområdet samt har erfaring, gerne fra begge dele.
  • Du evner at motivere og koordinere samt sætte mål og retning.
  • Du bidrager til udviklingen af demensområdet og kerneopgaven på tværs af Center for Sundhed & Omsorg.
  • Du evner dialogen og at skabe gode samarbejdsrelationer både i forhold til medarbejdere, ledelsesteam, overordnet ledelse, TRIO, Kvalitetsenheden, øvrige stabsfunktioner i centret og kommunen som helhed f.eks. HR.
  • Du kan arbejde systematisk med forbedringer, der understøtter kerneopgaven, herunder forbedringer af arbejdsgange og patientsikkerhed.
  • Du har kendskab til økonomi- og ressource styring.
  • Du kan anvende IT-systemer og styringsredskaber.
  • Du har erfaring med at arbejde i en politisk ledet organisation.

Kan du se dig selv i ovenstående, er du i stand til at se helheder og evner du at finde vej gennem opgavernes kompleksitet og lade principper være styrende, så vil vi meget gerne høre fra dig.

 
Kvalifikationer:
  • Du har en relevant sundhedsfaglig baggrund og ledelseserfaring. 
  • Relevant kandidat-/masteruddannelse.
  • Du har kørekort.
 
Ansættelsesvilkår 

Efter gældende overenskomst, stillingen er til besættelse 1. april 2025. 

I forbindelse med en evt. ansættelse vil der blive indhentet offentlig straffeattest.

 

Mere information: 

Leder af Hjemme- og Sygeplejen Marina Wichmand Nielsen på tlf.nr. 25 18 13 04 eller gruppeleder Simone Søndberg Olsen 25 18 11 47 

 
Ansøgningsfrist

3. februar 2025.

 
Samtaler 

Afholdes den 7. februar 2025 i tidsrummet kl. 9.30 – 13.30.

 
Ansøgningsprocedure 

Send din ansøgning ved at klikke på "send ansøgning" og vedhæft din ansøgning og dit CV. Vi tager kun imod elektroniske ansøgninger.

 

Læs mere om Guldborgsund Kommune

Læs mere om Guldborgsund Kommune på www.guldborgsund.dk.


Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=50c74d39)

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Guldborgsund Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Guldborgsund Kommune, Rådhusgade, 4990 Sakskøbing

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 03-02-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/b508eaa2-ee78-4059-a00c-ecd47d476119

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet